niedziela, 9 lutego 2014

Moja historia


Nazywam się Roksana, mam 20 lat i kiedy piszę, czuję się szczęśliwa. Będąc jednak świadomą swojego zbyt górnolotnego stylu i ciężkiego pióra, swoje życie postanowiłam związać z prawem. Na co dzień możecie mnie spotkać snującą się po korytarzach najstarszego w Polsce Uniwersytetu Jagiellońskiego lub w autobusie pospiesznym relacji Kraków - Wrocław. Gdzieś w małym mieście pod Wrocławiem zostawiłam swoje serce. 

Odpowiedzialności za siebie i własne wybory nauczyłam się już w wieku lat 13. Wtedy to postanowiłam, że życie z dala od ciepłego bezpiecznego domu jest o wiele ciekawsze. Wyprowadziłam się do żeńskiej, katolickiej szkoły z internatem prowadzonej przez zakonnice. Chwilowo związałam swoje życie z Wrocławiem, gdzie ukończyłam z wyróżnieniem XIV Liceum Ogólnokształcące   im. Polonii Belgijskiej. W tamtej chwili przez głowę przemknęła mi myśl, że osiągnęłam już wszystko. 4 tytuły ogólnopolskich olimpiad prawnych (2 tytuły laureata i 2 finalisty) pozwoliły mi na dostanie się na WPiA UJ z pominięciem postępowania rekrutacyjnego. Dopiero po kilku miesiącach uświadomiłam sobie, że tak naprawdę to nic nie znaczy. 

Dziś zmagam się ze smogiem w najbardziej zanieczyszczonym, ale też najpiękniejszym mieście w Polsce - Krakowie. Lubię to miejsce, tanie bary mleczne, chodzenie na piechotę i moje mieszkanie usytuowane 15 minut od rynku. Nie jestem jednak pewna, czy zostanę. 

Chcę mówić o rzeczach prostych - o moim życiu, o tym, co mnie inspiruje. Chciałabym, by to miejsce nie było podobne do drogich i ekskluzywnych restauracji, gdzie boimy się nawet zaglądnąć przez uchylone drzwi. Pragnę, by każdy znalazł tu coś dla siebie. Coś małego, coś prostego. 

15 rzeczy, o których możecie nie wiedzieć:

1. Przez 8 lat uprawiałam sportowy taniec towarzyski. 
2. Moją największą życiową przygodą była podróż do Indii (Delhi, Agra, Varanasi, Pushkar).
3. Wszystkie zdjęcia na blogu robione są moim 3 letnim, wysłużonym iPhonem, który przeżył kilkanaście bliskich spotkań z chodnikiem (ma stłuczoną szybkę, z której odpadają kawałeczki szkła)
3. Aktualnie uczę się 3 języków: angielskiego, niemieckiego i rosyjskiego.
4. Planuję rozpocząć naukę języka hiszpańskiego.
5. 3 miejsca, które chciałabym odwiedzić to: Syberia, Nowy Jork, Malediwy.
6. Marzę o tym, by zobaczyć zorzę polarną. 
7. Uwielbiam pić herbatę brzoskwiniową. 
8. Czytam stosy książek. 
9. Moje włosy są naturalnie jasne. 
10. Przez 5 lat śpiewałam w zespole wykonującym muzykę gospel.
11. Byłam stypendystką Ministra Edukacji Narodowej. 
12. Swojego pierwszego bloga założyłam mając 11 lat. 
13. Moje oczy mają 2 kolory - w słońcu są błękitne, a w cieniu szare. 
14. Rzadko kupuję rzeczy w sklepach, preferuję second handy. 
15. Urodziłam się 14.04.1994 w czwartek a moimi ulubionymi liczbami są 4 i 14.


Jeżeli chcielibyście dowiedzieć się więcej, wejdźcie na www.ask.fm/ksantia i zadajcie pytanie. 

kontakt: kaluzna.roksana@gmail.com






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz